Jaaha. Kirjallisuuskeskustelu matalan ja korkean tiimoilta pyörii blogistaniassa. Itse olen sitä mieltä... että tuleva keikkakalenteri täytyy saada kuntoon ja kirjoittamaankin täytyisi ehtiä. Yksi viritelmä on taas työnalla, liuskoja kertyy, liuskoja kertyy.

Seitsemäs temppeliherra -kirjasta ja vähän muustakin puhutaan ainakin näissä tilaisuuksissa:

4.10. Radio Janne, haastattelu
5.10. Radio Häme, haastattelu
6.10. Turun kirjamessut, Kirjailijaliiton kokous
17.10. Kirjailijailta Hämeenlinnassa
25.10. Helsingin kirjamessut, Takauma, klo 14:30
28.10. Helsingin kirjamessut, Louhi, klo 14:00

Olkaa kuulolla ja tulkaa nykimään hihasta jos satutaan samoihin paikkoihin samaan aikaan.

Mitä tuohon kirjallisuuskeskusteluun tulee, olen minä sitäkin vakavissani seurannut ja on hyvä, että keskustelua käydään. Tässä vuosien varrella on käynyt vain niin, että ymmärrän sekä pataa että kattilaa kun kirjoittamishommissa eläytyminen toisen nahkoihin on pakollinen kyky. Onhan minulla omatkin mielipiteeni mutta keksin niille myös kätevästi vasta-argumentit, jotka hyydyttävät intoni kalistella sapelia. Kunnon sanasodassa on osattava seistä horjumatta oman asiansa takana. Jotta kykenisin ehdottomaan mielipiteeseen, haluaisin tutkia asiaa, siis tutkia oikeasti, ja perustaa väitteeni kylmiin faktoihin. Ja tämä ei tarkoita sitä, että nykyiset keskustelijat eivät tekisi niin.

Mutta, (onneksi) minulla ei ole aikaa siihen, vielä.